Szabados Ágnes: Van időm olvasni - Így telt az első hónap


Helló, helló, kedveskéim!

Biztosan emlékeztek még a nem is olyan régi olvasónaplós bejegyzésemre, amelyben jó alaposan megnéztük Szabados Ágnes Van időm olvasni-ját. Azt kell mondanom, hogy tényleg repül az idő, hiszen már egy hónapja barátkozom vele, és a mostani Magyar hét a Prológuson nagyon jó alkalmat adott arra, hogy helyzetjelentsek Nektek. 


Nagyon lelkesen ugrottam neki az idei újévi fogadalmamnak, miszerint rendszeresen fogom töltögetni a Van időm olvasni-t és jó hasznát fogom venni. A baj csupán annyi, hogy én sajnos képtelen vagyok csak úgy belekezdeni egy könyv, naptár, napló kitöltésébe, azt mindig komoly tervezési folyamatok előzik meg. Ez most sem volt másképp, nagyon sokáig gondolkodtam, hogy milyen színeket használjak, írott vagy nyomtatott betűkkel töltsem-e ki a naplót. Végül a kék-fekete párost választottam: feketével írok, kékkel színezek és díszítek. Mindez pedig azért van, mert a kék tinta szerintem kicsit elveszne a lapokon, a fekete viszont jól látható, valamint a világoskék díszítés és színezés jól illik a már eleve domináns sötétkékhez. Szóval miután napokat töltöttem azzal, hogy eldöntsem, hogyan is írjak bele, végül elkezdtem kitölteni és eddig csak azt tudom mondani, hogy imádom ezt a naplót! 


Mint ahogy azt az Első benyomás-ban említettem, én felrúgtam az ABC szabályt a naplóban, mert az picit zavart és nem láttam túl sok értelmét. Így én csak elkezdtem az elején, és haladok szépen sorban, egymás után lejegyezve az olvasmányaim. Eddig három könyvről sikerült kitöltenem egy-egy adatlapot, szigorúan fekete tintával, világoskék díszítéssel. 

Régóta akartam már egy olyan naplót, amiben a blogom dolgait is tudom tökéletesen vezetni, mert valahogy a mindennapi életem naptárában egy káosz keletkezett, amikor megpróbáltam egy helyen vezetni a kettőt. Nem volt mese, kellett egy saját notesz a blognak. Ebből is próbáltam ezer félét, de nagyon sok időt elvett mindent magamnak belerajzolni és feljegyezni, úgyhogy csak néhanapján felírtam ezt-azt, de az sem volt tökéletes. Úgy döntöttem, hogy Szabados Ági naplója lesz az én minden, ami könyv naplóm, és megpróbálom beleírni a blogom dolgait is. És képzeljétek, eddig úgy tűnik, hogy nagyon is beválik a dolog. 

Minden könyv adatlapját kiegészítem egy Blogon? négyzettel, amivel egyszerűen tudom vezetni, hogy posztoltam-e már kritikát az adott kötetről, avagy sem: ha beszínezem, akkor igen, ha üresen hagyom, akkor nincs még bejegyzés róla. Easy as that.


Ezen kívül a Jegyzetek résznél egy-egy oldalon vezetem a recenziós tartozásaimat, illetve az Instagram eredményeimet. Nagyon szeretem ezt a két oldalt, szintén kék-fekete árnyalatúak lettek, hogy igazodjanak egymáshoz és a napló többi oldalához is. 

A naplóban kihívások is vannak a téli hónapokra. Ezekkel elég siralmasan állok, de még van egy bő fél hónapom, majd belehúzok kicsit. Sikerült teljesítenem az olvasást forró leves kanalazása közben, ami nagyon mókás volt, mert körülbelül hatszor levert a víz, nehogy gulyásleveses legyen a könyvem. Sírva is fakadtam volna.

Ezen kívül kipipálhattam az olvasást hóesésben, amit én úgy értelmeztem, hogy én idebent vagyok, a hóesés pedig odakint van, úgyhogy nem álltam ki az udvarra olvasni, de azt gondolom, így is versenyképes a teljesítésem. 
A másik kedvenc részem pedig - amit valamiért nem fényképeztem le, ezer bocsi - az olvasásmérő. Megszállottan színezem minden nap az újabb négyzetet aszerint, hogy mennyit olvastam aznap. Szinte már olvasásra késztet, mert rosszul érzem magam, ha világoszöldre (=ma semmit nem olvastam) kell beszíneznem egy napot. Próbáljátok ki ezeket az olvasásmérőket, tényleg csodát tesznek! Abból a szempontból örülök, hogy nem fotóztam le, hogy a januárom eleje nagyon, de nagyon zöld. Kisebb olvasási válságban szenvedtem, így inkább volt jellemző a napjaimra a nem olvasás, mint az órákon át lapozgatás. Aztán thank God, jött az Invictus, és azóta csupa pirosak és kékek a négyzeteim, öröm nézni.

Eddig tehát nagyon élvezem a Van időm olvasni töltögetését, és a lelkesedésem is töretlen a fogadalmammal kapcsolatban. Hamarosan újra jelentkezem a következő helyzetjelentéssel, írjátok meg, Ti vezetitek-e Szabados Ági naplóját, vagy ha nem ezt, akkor használtok bármilyen másikat? 

Jövök nemsokára,













Megjegyzések

Népszerű bejegyzések