Lauren Brooke: Heartland 1. - Hazatérés


Szívmelengető.


Nincs még egy hozzá fogható hely: a múlt sebei itt begyógyulnak, és a rémült, bántalmazott lovak megtanulják, hogyan bízzanak ismét az emberekben.
Amióta csak az eszét tudja, Amynek Heartland az otthona. Itt figyelte, hogy az anyukája bizalommal és reménnyel tölti meg az egykor vad, rémült lovak szívét. És Amyben is megvan az anyukája képessége: a lovakra hangolódva megérti, mire van szükségük.
Amikor egy tragikus baleset mindent megváltoztat, Amynek nem szabad szem elől veszítenie, amit az anyukája tanított neki - őszintén hinnie kell benne, hogy Heartland a csodák birodalma.
Well, well... Meglehetősen vegyes érzéseim vannak. 

Ha esetleg nem hallottatok még róla - a könyv létezéséről én is csak nemrég értesültem - a Hazatérés egy tizenöt részes, Heartland című könyvsorozat első kötete. Azok a molyok ismerhetik, akik körülbelül száz évvel ezelőtt előfizetést vásároltak a PonyClubnál, ugyanis ezek a kötetek azokban a havi lovas csomagokban jelentek meg. Íííígy, bazi nehéz volt megszerezni őket azoknak, akik anno nem fizettek elő. 2016-ban viszont a Könyvmolyképző Kiadótól új borítót és vörös pöttyöt kaptak a könyvek, aminek köszönhetően most már friss kötésben vásárolhatjuk meg a sorozatot... vagyis az első kettő részt egyelőre, de ami késik nem múlik!

Teháát, röpke 130 oldalas történetünk középpontjában egy tizenöt éves lány, Amy Fleming áll, aki egy Heartland nevű farmon éldegél édesanyjával és nagyapjával. És lényegében ennyi, ha spoilerek nélkül szeretném értékelni, ugyanis megmondom őszintén, nem sok minden történik ebben a könyvben, hiszen egy tragikus autóbaleset és a messzire elköltözött nővérrel való viszályon kívül csak a farm mindennapjairól olvasunk. 
Heartland egy olyan hely, ahol minden ló megnyugvásra talál, bármilyen trauma is érte őket, hiszen Amy édesanyja, Marion Fleming képes olyan kapcsolatot teremteni ezekkel az állatokkal, mint senki más, és ezáltal meggyógyítani a lelküket. Amy pedig igyekszik mindent megtanulni Mariontól, hogy egy nap ő is segíthessen a sérült lovakon. Erős, bátor és okos lány, korához képest rendkívül érett meglátásokkal és gondolatokkal. Nagyon szimpatikus volt számomra, hogy képes volt beismerni, ha nem neki volt igaza, és őszintén bocsánatot kérni. 

Mint mondtam, én nem igazán tudtam, hogy létezik ez a könyv, sosem voltam PonyClub előfizető sem. Viszont, a Heartlandből sorozat is készült, én azzal találkoztam először, és az vezetett el a könyvhöz is. A sorozat az egyik kedvencemmé vált, egyszerűen imádtam. Alapvetően egy vidám, családi, nagyon kedves kis műsor, jól kiválasztott, szerethető karakterekkel, csodás helyszínekkel és gyönyörű lovakkal. Természetesen a dráma és a szomorúság is helyet kap a történetben, ami csak még izgalmasabbá és sokkal valóságosabbá teszi az egészet.

A könyv meglepően ugyanazt a történetet adta vissza, amit a sorozatban megismertem. Nagyon kevés eltérést véltem felfedezni: az egyik Amy nővére, Lou külleme volt, a másik pedig a kisegítő fiú, Ty története, hiszen a fiú a sorozatban nem dolgozik az első perctől fogva a farmon és a múltja is teljesen másképp fest, mint a könyvben. Ettől eltekintve minden, ami a könyv 130 oldalán le van írva, az csakugyan megtörtént a sorozatban is, aminek én nagyon örülök. 

Annak viszont már kevésbé, hogy valamiért a könyv mégsem tetszett annyira. Nagyon sokat gondolkodtam, hogy miért, míg végül arra jutottam, hogy valószínűleg a nyelvezet miatt. Szinte csak egyszerű mondatokkal találkozunk a könyvben, a többszörösen összetett mondatok száma pedig elenyésző, ettől viszont nagyon szaggatottá és monotonná vált számomra a történet. Nem olvastatta magát, sőt, kifejezetten lassan haladtam vele. 

Azt gondolom, hogy ezt a sorozatot úgy érdemes olvasni, hogy egymás után több részt is elolvasunk, így gazdagabb lesz a cselekmény és jobban belerázódunk a Heartlandi életbe, mert nekem ez az egy kötet önmagában kevésnek bizonyult. 

Ennek ellenére azt mondom, hogy érdemes elolvasni a könyvet is és megnézni a sorozatot is, mert tényleg nagyon szerethető a történet. Izgalmas, kalandos és megmutatja, hogy a szeretet mindenre gyógyír. Egy nyugis délutánra való könyv, ami néha megnevettet, néha megsirat, és lóimádóknak kötelező olvasmány! Szeretem ezt a történetet, úgyhogy nyugodt szívvel adok négy mancsot neki.


Moly.hu-s adatlapot IDE kattintva találtok, ITT pedig van egy link a Prológus oldalához, filmes hetet tartunk, gyertek nézelődni!
Köszönöm szépen, hogy itt voltatok, jövő héten egy nagyon izgalmas könyvvel jelentkezem! 
Legyen csodaszép estétek,

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések