Király Anikó: Strand, papucs, szerelem

Bogi igazi csapásként éli meg, amikor az egész nyarat édasapja lepukkant, balatonfürdei kempingjében kell eltöltenie. Ezért az eddigi nyarakból leszűrt tanulságok alapján összeír egy listát azokról a dolgokról, amiket mindenképpen el akar kerülni. Míg eleinte a legnagyobb problémája, hogy duci testét nem akarja bikiniben közszemlére tenni, később kiderül, hogy vannak az előnytelen fürdőruhánál és a lángostilalomnál komolyann problémák is. s kezdetét veszi a nagy "Mentsük meg a kempinget" - hadművelet...
Bogi izgalmas és röhejes kalandokba keveredik, és talán, de tényleg csak talán, békét köt ősellenségével, a bikinivel is.
Ó, hát ez nagyon kis kedves volt!

A fülszövegben is emlegetett nőszemély, a tizenhét éves Kertész Bogi egy nap azzal a szörnyű hírrel szembesül, hogy a jól megszokott két hét helyett az egész nyarat édesapjával kell töltenie, ami elvált szülők és egy nem túl jó apával való kapcsolat esetében nem éppen leányálom. Nem is beszélve a Vadkacsa Kempingről, ami olyannyira lepukkant, hogy egy random parkolóban is szívesebben sátrazna, csak ne kelljen ott laknia. Nincs azonban mit tenni, Bogi leköltözik Balatonfüredre, ahol sok-sok új rokonra és még több barátra tesz szert, kicsit szerelmes lesz és talán még a kempinget is kihúzza a fertőből. 

"Anyu megkérdezte, kérek-e desszertet. Még volt képe megkérdezni! Természetes, hogy kértem. Mindig kértem."

Well, well. Nézzük meg először a borítót, mert ez most különösen tetszik. 
Alapvetően nem vagyok oda ezekért a félig rajzolt, félig igazi hatású képekért, de a címhez és a történethez annyira illik ez a borító, hogy egyáltalán nem zavar, sőt, kifejezetten tetszik! 
(hamarosan képet is csinálok az Instámra, csak szobafelújításban vagyok, és jelenleg úgy néz ki, mintha nálam robbant volna a következő atombomba) 

"Beismerem, minden lánynak szüksége van tükörre, de azért reggelente jó lenne elkerülni a szembesítést."

No de ugorjunk a történetre! 
Mindenképpen spoilerek nélkül szeretném most ajánlani nektek ezt a könyvet, hiszen mostanában  jelenik meg, így azt gondolom, hogy egy ajánlóval többre mentek, mint egy cselekményleírással teli kritikával. 

Szóvaal, nekem személy szerint nagyon tetszett ez a kis történet, tele volt vidámsággal és kalandokkal, igazi nyári sztori volt, ami egyáltalán nem lesz idegen a magyar olvasók számára. Az egyik legkiemelkedőbb oka, hogy szerettem olvasni ezt a könyvet az az, hogy megértettem, miért nevezik Rólad-Neked könyvnek. Sokszor elmosolyodtam Bogi gondolatain és szokásain, annyira magamra emlékeztetett és megmutatta, hogy mennyi közös hóbortja van az embereknek. Azt hiszem, egy példát mondhatok, hogy ne legyen üres a mondandóm számotokra: szóval, például Bogi egy ponton kifejti, hogy vannak olyan napok, amikor otthon, a tükörben nagyon csinosnak látja magát, ezáltal pedig olyan magabiztosan lép ki az utcára, mint még soha, majd odakint meglátja magát egy tükröződésben és egyszeriben nem érti, hogy hagyhatta el ilyen bűnrondán a házat. 

Komolyan mondom, ez én vagyok.

Szóval ezzel, és sok hasonló vicces, szarkasztikus megjegyzéssel találkozunk a történetben és pont ez az, amitől olyan könnyű és szórakozatató olvasmány lesz a könyv.

"Ugyanis történetesen két sportban vagyok baromi jó,
és abból az egyik pont a röplabda (a másik az evés)."

Azt gondolom, hogy ez a történet nem feltétlenül az izgalmat akarja felébreszteni az olvasóban, sokkal inkább a kíváncsiságot célozza meg, és ez lendített engem is mindig tovább és tovább az olvasásban. Kíváncsi voltam, hogy mi lesz a kemping sorsa, kíváncsi voltam, hogy kibe lesz végül szerelmes Bogi vagy, hogy megszületik-e Zita babája még a történet során. Még megannyi megválaszolatlan kérdésem volt, amik nemhogy fogytak volna, inkább tovább gyarapodtak olvasás közben, így a kíváncsiság kitartott, aminek köszönhetően egy cseppet sem unatkoztam.  

Ajánló vagy sem, a szereplőgárdáról is emlékezzünk azért meg.
Tehát itt van nekünk Kertész Bogi, aki páratlan öniróniával és humorral rendelkezik. Ő az a fajta szereplő, akinek tehetsége van önmagáról halál komolyan beszélni nagyon-nagyon vicces stílusban. Sokszor feltűnt, hogy azért is lesz nagyon mókás szinte minden megszólalása, mert össze nem illő fogalmakat, jelenségeket párosít, így az abszurddal játszva nevetteti meg az olvasót: például, amikor Arnold egy beszólására elgondolkodik, hogy vajon a szeme közé döfje-e a desszertvilláját. I-má-dom.
Nem hiányozhatnak a szívtiprók sem a történetből, így van nekünk egy Pintér Sománk, aki anglisztikát tanul egyetemen és a kempingben dolgozik nyáron. Magas és jóképű, vicces, ami természetesen Boginak is azonnal szemet szúr. 
Soma volt az egyik kedvenc szereplőm, és amikor még csak ő volt a képben, azonnal vizualizáltam őt és Bogit egy párként, így amikor Robi is beténfergett a történetbe, őt már nehezemre esett elfogadni. 
Fülöp Róbert pedig egy magas, vörös hajú, szeplős fényképésztanonc, akinek esernyőmániája van és valami oknál fogva nagyon szimpatikus Boginak. Hát, nekem annyira nem lett az, de semmi baj, ott van nekem Soma. 

"Már megszoktam, hogy nem éppen kellemes megjegyzésekkel illetnek a súlyommal kapcsolatban, de az, hogy megzavarták ezt a kellemes estét a világ legaranyosabb fiújával, vért kívánt."

Plusz pont jár az egész történetért a balatoni helyszínek miatt, hiszen én is balatoni lány vagyok, bár én nem az északi, hanem a déli parton nőttem fel, ugyanannyira szerelem nekem is, mint ahogy Boginak. 

Összességében pedig azt szeretném csak mondani, hogy őszintén tudom ajánlani ezt a kis történetet, ugyanúgy a legmelegebb nyári napokra, amikor a vízparton süttetitek a hasatokat, mint a nyári felhőszakadások idejére, amikor sajnos be kell vonulnunk a tető alá, és lefoglalni magunkat. Ha olvasással töltenétek el ezt az időt, akkor válasszátok a Strand, papucs, szerelmet, jól fogtok szórakozni, megígérem!


Moly.hu-s adatlapot találtok ITT, beszerezni pedig INNEN tudjátok!
Hálásan köszönöm, hogy velem tartottatok ma, hamarosan újra találkozunk!
Jó éjt, 



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések