Szabados Ágnes: Van időm olvasni - Első benyomás


Nincs időm olvasni! Annyiszor hallottam ezt a panaszt, hogy 2017 januárjában létrehoztam egy kihívást az online térben azért, hogy a közösség erejével visszacsempésszem a mindennapokba az olvasást. A Nincs időm olvasni kihívásból lassan egy tízezer fős, aktív közösség alakult ki, amelynek tagjait a könyvek szeretete köti össze. Van időnk olvasni, sőt, van időnk arra is, hogy az olvasmányainkat még emlékezetesebbé tegyük - erre szolgál ez az olvasónapló, amelyben értékelheted az olvasott köteteket, lejegyezheted kedvenc idézeteidet, izgalmas könyves bakancslistákat teljesíthetsz, miközben számtalan inspiráló gondolatot is találsz az olvasásról. 
Barátsággal, 
Szabados Ágnes
Sziasztok! 

Remélem mindenkinek csodálatos Karácsonya volt, megette a súlya kétszeresét és sok-sok könyvet adott szeretteinek, illetve kapott tőlük! 
Még az évösszegzőm előtt szeretnék megmutatni Nektek egy olvasónaplót, amit néhány héttel ezelőtt kaptam a Libri Kiadótól. Úgy tervezem, hogy ma megnézegetjük a kötetet, néhány hét múlva pedig megosztom veletek a véleményem róla, hiszen még egy betűt nem írtam bele. Ez azért van, mert csak januártól szeretném elkezdeni, egyfajta újévi fogadalomként - haha, kezdődik - töltögetni fogom minden egyes könyv olvasása közben, illetve után. 

Na, de nézzük is mai főszereplőnket! 

Szabados Ágnes olvasónaplója külsőre is, illetve belsejét tekintve is nagyon csinos lett. A lapjai hófehérek és erősek, maga a könyv pedig elég kicsi ahhoz, hogy ne jelentsen terhet magunkkal vinni. 

Amit sajnálok, hogy az a díszcsík a borítón csak egy papír, és alatta nincsen ilyen minta. Szerintem szép lett volna, ha tényleg a borító része, de így is mutatós, nem leszek telhetetlen. 

Ha kinyitjuk a kötetet, a határidőnaplók jól megszokott formájával találkozunk: elsőként egy a tulajdonos által kitöltendő oldal vár ránk, ahová beírhatjuk a nevünket, az e-mail címünket, a kedvenc könyvünket (CARAVAL), valamint a kedvenc műfajunkat. Ezen az oldalon van még két nagyon kedves rész, ki kell töltenünk, hogy mik a legfontosabb tudnivalók rólunk, illetve, hogy hol szeretünk a legjobban olvasni. Igazi könyvmolyoknak való feladatok, látom előre, hogy mennyire élvezni fogom a töltögetést.

Szabados Ágnes személyes üzenete után pedig egyből a kötet legfontosabb részéhez érkezünk: az olvasónaplóhoz.


Nagyon tetszik, hogy van egy séma, ami alapján lejegyezhetem az olvasmányaimat, és nem csupán vonalas lapok várják a lelkes naplózót. Sokszor nekiálltam már írásban is rendszerezni az elolvasott könyveimet, de valahogy sosem találtam rá arra a mintára és szerkezetre, ami igazán illett volna hozzám. A Van időm olvasni-nál viszont csak kitöltöm ezeket az adatlapokat, és voilá!
A képen is láthatjátok, hogy lehetőségünk van ABC szerint véleményezni a köteteket, ezzel viszont nekem van némi problémám. Egyrészt, egy betűhöz csupán néhány oldal tartozik, ami habár nekem nem, de sokaknak kevés lehet. Másrészt pedig nem hinném, hogy ugyanannyi könyvet fogok elolvasni A betűs szerzőktől, mint X betűsektől. Szerintem én az alfabetikus sorrendet ignorálni fogom és csak sorban lejegyzem a könyveim, számomra ugyanannyira követhető lesz, mintha a "szabályok" szerint haladnék.


Szintén imádom az egyes betűk után választóként működő idézeteket és gondolatokat híres emberektől, szerzőktől. Pozitív hangulatot teremtenek, elég csak egyet is elolvasni, és mosolyt csal az arcunkra.

Ezen kívül pedig számos extra dolog van még a kötet végén. Természetesen jut néhány üres lap jegyzetelni, de vár ránk egy naptár is, ahová felírhatjuk a közelgő könyves eseményeket, ahol meg szeretnénk jelenni.


Kitölthetjük a váró- és kívánságlistánkat, felírhatjuk, hogy miért szeretünk olvasni, de ami a legjobban tetszik, azok a kihívások, amik között van néhány igen izgalmas, amitől úgy érzem, teljesítenem kell, ha törik, ha szakad. Például sosem olvastam még zseblámpával, takaró alatt. Egyszerűen tudnom kell, hogy vajon hány másodperc alatt fogy el minden levegőm vagy kezd el idegesíteni a könyv és a zseblámpa egy időben való tartása.

Erről, és még számos másik kihívásról is hallani fogtok tőlem, amint leteszteltem ezt az olvasónaplót. Meglátjuk, mennyire válik be a napló része, illetve hány kihívást tudok teljesíteni a téli listából!

Ti kipróbálnátok Szabados Ágnes olvasónaplóját?
INNEN megrendelhetitek, ha esetleg velem együtt belevágnátok az újévben!
A recenziós példányt köszönöm szépen a Libri Kiadónak!
Nektek pedig köszönöm, hogy velem tartottatok most, és egész évben!
Puszi,






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések