WC papír verseskötet - avagy mit gondol az olvasó?


Jaj, hát ez nagyon mókás bejegyzés lesz!

Szóval, képzeljétek el, pár héttel ezelőtt a Prológus bloggerei megláttak egy posztot a Facebookon, miszerint gazdátlan verseskötetek keresik új otthonukat. Igen ám, csakhogy ezeket a verseket WC papírra nyomtatták. (Jól olvastad, de nyugodtan visszanézheted.) Néhányan azonnal lecsaptunk a kötetekre, emésztett a kíváncsiság, hogy mi ez az új őrület. (Értitek...emésztett. Loool.) 

A tekercs - ha mondhatom így - egy nagyon igényes kis csomagolásban érkezett: egy fényes, piros-fehér papírdobozban, amiről többek között egy sodrófával hadonászó vénasszony néz vissza ránk.

Miután kinevetgéltem magam a csomagoláson, megnéztem mit is rejt belül. 

Skacok, ez a kötet bizony háromrétegű! A papír anyaga puha, a nyomtatás könnyen olvasható. Azonban két aprócska dolog bosszantott. Az egyik, hogy amikor megkezdtem a tekercset, a ragasztás letépett egy darabot a nyomtatásból. :( Én biztos, hogy úgy méretezném, hogy sima felületre kerüljön az összeragasztás, mert ott nem zavarna, ha kicsit megrongálom. A másik pedig maga a guriga, amire a papírt feltekerték. Nem egy összefüggő henger, hanem összeragasztott karton, így elég hamar és könnyen eldeformálódik. Természetesen nem egy Zewa Aqua Tube-ot vártam, a célnak tökéletesen megfelelt így is. 

Na de félre a külcsínnel, lássuk a verseket!

A bevállalós költő nem más, mint Arthur B. Dumpling, akinek tizenegy versét olvashatjuk a toalettpapíron. Kétszer. 
Amikor megkaparintottam a tekercsem, egy számomra még mindig érthetetlen indíttatásból letekertem az egészet. Nem tudom miért, de valahogy azt gondoltam, hogy onnan kezdődik.
No mindegy.

Szóval elkezdtem olvasni és a felénél észrevettem, hogy megismétlődik az egész. Nem igazán értettem, én nagyon örültem volna, ha az ismétlés helyén újabb versekkel találkozom. Később, a Prológusnak adott interjú során azonban kiderült, hogy szándékos az ismétlés (nem mintha véletlenül meg lehetne ismételni tizenegy verset), hiszen Arthur B. Dumpling arra is gondolt, hogy ha egy család több tagja is használja a WC papírt, akkor egy verssel ne csak egy ember találkozzon. Vagy inkább egy vers ne csak egy emberrel találkozzon???

Megmondom őszintén, arra számítottam, hogy minden vers olyan lesz, mint maga a koncepció:  bolondos és komolytalan. Vannak köztük hosszabbak és rövidebbek, valamint találkozhatunk szomorkásabb és vidámabb darabokkal is. Természetesen kiemelt helyet kap a humor a tekercs egészén, éppen ezért nagyon kellemes csalódás ért, amikor egy-egy versben fontos üzenetet véltem felfedezni, például a környezetszennyezésről vagy az egyenlőségről.

Hát igen. Egy WC papír is megfogalmazhat társadalomkritikát. 

"A bőröd lehet fekete,
sárga vagy fehér
tőlem aztán lehetsz
akár gazdag vagy szegény"

A 21. század verseskötete, úgy tűnik, WC papírra íródott. Mindenesetre én nagyon élveztem, jókat nevettem, teljesen elégedett voltam a Nyomokkal! Pár éve én is kaptam ajándékba egy tekercset a barátaimtól, amit mindenki aláírt, úgyhogy higgyétek el, amikor azt mondom, fergeteges ajándék! Kíváncsian várom, mivel rukkol még elő Arthur B. Dumpling és a Nyomós Ok, mert az tuti, hogy egyediek és nagyon bevállalósak. 

Ha kíváncsiak vagytok, miféle tekercsek léteznek még, akkor látogassátok meg a Nyomós Ok weboldalát! Minden kérdésetekre választ fogtok kapni! 

Sosem gondoltam volna, hogy valaha WC papírról fogok írni. 
Azt hiszem, mára elég is ennyi, legyen nagyon szép estétek!




Megjegyzések

  1. Először azt hittem, hogy hirtelen április 1. lett. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amikor először hallottam róla, én is azt hittem, hogy ez tuti valami vicc :D

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések