2018 évösszegző - Sikerek, bukások, miegymás


Sziasztok!

Nagyon boldog új évet kívánok Nektek! Remélem, hogy buliztatok egy hatalmasat, koccintottatok egy pohár finom pezsgővel és megcsókoltátok a szerelmeteket, amikor éjfélt ütött az óra. Habár már itt is van 2019, én még szeretnék egy pillantást vetni az elmúlt évre és megosztani veletek, mit is sikerült elérnünk (vagy éppen nem) 2018-ban. Tartsatok velem és köszöntsük az újévet egy kis összegzővel!

Nagyon zsúfolt évet tudhatok magam mögött, tele voltam programokkal mind a blogot, mind pedig minden mást illetően. Viszont akármennyire is dolgos volt 2018, annyira imádtam is érte, tényleg az egyik legjobb - ha nem A legjobb - évemnek tartom! A bloggal kapcsolatban is nagyon sok minden történt, és nagyon sok mindenért vagyok hálás, szóval íme, egy aprócska gyűjtemény az elmúlt év eseményeiről! 

Egy újabb év Probloggerként

Így már kicsivel több, mint egy éve vagyok Prológusos, amiért nagyon hálás vagyok az egész kis családnak. Nem tudom, mennyi könyvet olvastam volna el, ha nincs a Prológus, de valószínűleg nevetségesen keveset. Sok-sok új íróval és történettel megismerkedtem, bejártuk a Könyvfesztet és a Könyvhetet is, és megszámlálhatatlan mennyiségű projektünk volt. Habár év végére láthatóan kicsit megfáradt a csapat, biztos vagyok benne, hogy egy nagyon sikeres év áll előttünk! 

28 elolvasott, 44 megszerzett könyv

Lehet, hogy néhányan azt mondanátok, hogy Pff, ez semmi!, viszont nekem mindkét szám rengeteg. Ha a moly.hu statisztikája nem csal, a huszonnyolc elolvasott könyv összesen majdnem 9000 oldalt tesz ki. Mindemellett persze nem szabad megfeledkeznem a legalább mégegyszer ennyi szakirodalomról és egyéb regényről sem, amit magyar szakos hallgatóként kötelező volt elolvasnom, csak mivel nem jelölök minden felesleges dolgot molyon, nincs kézzel fogható bizonyítéka. 2018-ban 44 könyvvel lettem gazdagabb, melyek közül még mindig naaagyon sokat nem olvastam el. (Egy újabb újévi fogadalom?) Vásároltam is, néhány ajándék volt, illetve számos példányt recenzióírásra kaptam a legkülönbözőbb kiadóktól, akiknek itt is szeretném megköszönni az egész éves könyvellátmányt!

Rátaláltam a bookstagram stílusomra

Nagyon soká tartott, míg végre azt gondoltam a blog Instagram feedjéről, hogy Igen, ez már jól néz ki! Számomra fontos, hogy ne legyenek halálra szerkesztve a képek, én a valódi kreativitást értékelem, nem pedig a képszerkesztő appok használatában való jártasságot. Így az elején semmit nem igazítottam a képeken, mégsem tetszett az összhatás. Valahogy nem mindig illettek egymáshoz a posztjaim, pedig mindent ugyanúgy csináltam. Aztán idővel megigazgattam a színeket, de semmi előre gyártott effektet nem húztam rájuk, azoktól rosszul vagyok. Egy fokkal javult a helyzet, de még mindig nem voltam elégedett. Ezek után döntöttem úgy, hogy beruházok egy profi fényképezőgépre és egy soft boxra, és meglátom, mi fog történni. Well, minden teljesen más. Habár ehhez hozzájárul, hogy azóta tökéletesre fejlesztettem a színek megigazítását is: minden képemen ugyanazokkal a százalékokkal javítok egy nagyon kicsit, így lesz teljes a harmónia. Szóval igen, mostmár büszkén mutogatom a képeimet, és ez a fejlődés a bookstagram közösségünkön is látszik, hiszen már több, mint 400-an vagyunk, amiért nagyon hálás vagyok Nektek!

Nevetségesen keveset olvastam nyáron

Összesen 1 darab könyvet sikerült elolvasnom. Egyetlen egyet. Valahogy mindig azt gondoltam, hogy a nyári szünet az az időszak, amikor egy csomószor csak otthon vagyok és lustálkodom, és semmit nem kell csinálnom, csak olvasni. Well, tévedtem. Szerintem kevesebbszer voltam otthon, mint szorgalmi időszakban. Folyton mentem valahova: ha éppen nem nyárimunkáztam, akkor a barátaimmal találkoztam vagy családot látogattam. Suli közben sokkal-sokkal többet olvastam - mondjuk 1 darab könyvnél nem nehéz többet olvasni - és ezt észben fogom tartani, amikor a 2019-es évem tervezgetem. 

Több, mint kétszeresére nőtt a blog látogatottsága

Hatalmasat ugrott a számlálónk az elmúlt tizenkét hónapban, amiért végtelenül hálás vagyok Nektek! Lám, a rendszeres posztolás és Facebook csoportokban való megosztás nagyon sokat segít, nem is gondoltam volna. Mindenesetre tényleg nagyon köszönöm mindenkinek, aki valaha akár egyetlen értékelésemet is végigolvasta. Mókás egyébként, hogy a kiugróan nagy megtekintésszámú posztom az pont a legnegatívabb, szegény Mikrofonpróba. Bár, ahogy mondani szokás, a negatív reklám is reklám!

Azt gondolom, hogy egy nagyon sikeres évet zárunk most ezzel az összegzővel és bízom abban, hogy 2019 is legalább ennyi meglepetést, örömöt és sikert tartogat számunkra!

Köszönöm, hogy vagytok, találkozunk az újévben!























Megjegyzések

Népszerű bejegyzések